گزارش

همکاری ژاپن برای تحقق «شهر هوشمند» در کاشان

شهردار کاشان شهر هوشمند را یکی از مهم‌ترین اهداف مدیریت شهری کاشان در دوره جدید دانست و گفت: همکاری ژاپن برای تحقق «شهر هوشمند» در کاشان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

حسن بخشنده امنیه در دیدار با «آیکاوا کازوتوشی» سفیر ژاپن در ایران که شامگاه یکشنبه _هفتم آذرماه_ به کاشان سفر کرده بود، با اشاره به موضوع «شهر هوشمند» به عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف مدیریت شهری کاشان در دوره جدید، اظهار کرد: از کشور ژاپن می‌خواهیم با ایجاد بسترهای مناسب نظیر برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور متخصصان حوزه فناوری اطلاعات دو طرف و همچنین فراهم کردن زمینه اعزام مهندسان و کارشناسان از کاشان به ژاپن برای آشنایی با روندهای طی شده و مکانیزم‌های انجام شده، شهرداری کاشان را برای نیل به یکی از اهداف اصلی خود یاری کند.

وی تصریح کرد: چالشی که امروز نه تنها جوامع در حال توسعه بلکه کشورهای توسعه یافته را تهدید می‌کند بحران انرژی، کمبود منابع و محیط زیست است.

شهردار کاشان افزود: با برداشت بی‌رویه منابع و نیز انجام برخی روش‌های غلط در این زمینه، نه تنها روند افول انرژی‌های تجدیدناپذیر شدت گرفته است بلکه لطمات جبران ناپذیری به محیط زیست وارد آمده و جهان در آستانه بحرانی عظیم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کاشان شهر فرش و رنگ، صنایع دستی و آثار فرهنگی متعددی است که هر ساله به واسطه علاقه قابل تحسین مردم ژاپن به این کشور صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: می‌توان با توسعه این مبادلات و همچنین ایجاد ارزش افزوده دوسویه برای آن به این بستر شناخت فرهنگی و البته رونق اقتصادی روحی تازه دمید.

به گزارش ایمنا، شهردار کاشان اثر هنری با عنوان «کاشان؛ شهر جهانی خانه» را به آیکاوا کازوتوشی اهدا کرد؛ همچنین در حاشیه دیدار سفیر ژاپن با شهردار کاشان، تابلویی دربردارنده چهره آیکاوا کازوتوشی اثر فاطمه حمامی، هنرمند نام آشنا به وی اهدا شد.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.