گزارش

پرداخت تسهیلات کرونا به واحدهای کارگاهی استان لرستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان گفت: به واحدهای کارگاهی نیز براساس تعداد کارگران فعال در این کارگاه‌ها، به هر نفر این تسهیلات تعلق می‌گیرد.

سید امین قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم درخرم‌آباداظهار داشت: بیش از 80 رشته مختلف در زمینه تولید صنایع دستی در لرستان وجود دارد که 50 رشته از آنها در زمینه تولید صنایع بومی استان فعال هستند.

وی با بیان اینکه جاجیم بافی، گلیم بافی، ورشو سازی، قلم بافی، چیت بافی، قلم زنی و نمد بافی شاخص‌ترین رشته های بومی لرستان هستند، افزود: حدود 7 هزار صنعتگر در سامانه صنایع دستی ثبت نام و مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند اما براساس برآوردها 2 هزار نفر از آنها فعال، 2 هزار نفر نیمه فعال و مابقی غیرفعال هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به اینکه بیش از 20 هزار نفر از جمعیت روستایی و عشایری استان در زمینه تولید صنایع دستی فعالیت دارند، عنوان کرد: با شیوع ویروس کرونا و پرداخت خسارات کرونا در قالب تسهیلات، به صنعتگران و کارگاه‌های فعال تولیدی لرستان نیز تسهیلات 12 تا 16 میلیون تومانی پرداخت شد که امسال زیر 50 نفر صنعتگر موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند.

وی با بیان اینکه به واحدهای کارگاهی نیز براساس تعداد کارگران فعال در این کارگاه‌ها، به هر نفر این تسهیلات تعلق می‌گیرد، تصریح کرد: متاسفانه بیشتر صنعتگران ما به دلیل وجود ایرادات سایت، تاکنون نتوانسته‌اند ثبت نام کنند که با توجه به اینکه مهلت ثبت نام متقاضیان تا پایان آذرماه است، امیدواریم هرچه سریعتر این ایرادات از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری و برطرف شود تا صنعتگران ما نیز بتوانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.