قوانین و مقررات

بر اساس اعلام رسمی بانک مرکزی:

یکسال مهلت جهت رفع تعهد ارزی صادرکنندگان فرش دستباف!

طبق اعلام رسمی بانک مرکزی، مهلت رفع تعهد ارزی صادرکنندگان فرش دستباف یکساله و صنایع دستی شش ماهه .

به گزارش سایت اطلاع رسانی فرش ایران به نقل از کنفدراسیون صادرات ایران، بانک مرکزی در بخشنامه‌ای که به امضای حسین چرخ‌انداز رئیس اداره صادرات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران رسیده است، مهلت زمان ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان فرش دستباف را یک سال از زمان صدور و صادرکنندگان صنایع دستی را شش ماه از زمان صدور اعلام کرد.

با آغاز تحریم ایران از سوی دولت آمریکا، رویه رفع تعهد ارزی از سوی بانک مرکزی بکار گرفته شددر نتیجه اتخاذ این تصمیم عده زیادی از تجار فرش باچالش‌های جدی مواجه گردیدند و این امر موجب شد تا صادرات فرش به شدت کاهش یابد.


در این بخشنامه آمده است: وفق مفاد صورتجلسه بیست و یکمین نشست کمیته اقدام ارزی مستقر در سازمان توسعه تجارت ایران ابلاغی طی نامه شماره ۳۹۲۳۷/۱۰۰/۹۹ مورخ ۱۳۹۹.۱۱.۱۵ با افزایش مهلت ایفای تعهدات ارزی صادرکنندگان فرش دستباف به یک سال از زمان صدور و صادرکنندگان صنایع دستی به شش ماه از زمان صدور موافقت به عمل آمد.

در این راستا متعاقب ارسال فهرست صادرکنندگان و کد تعرفه‌های مشمول این بند از سوی سازمان توسعه تجارت ایران به این بانک، اقدامات لازم جهت بهره مندی از تسهیل و مهلت مذکور توسط این بانک انجام شده است.

بنابراین با توجه به واگذاری مسئولیت پیگیری برگشت ارز حاصل از صادرات به وزارت صنعت، معدن و تجارت در صورت لزوم مراتب را از وزارتخانه مذکور نیز پیگیری نمایید.

 

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.