اتحادیه سراسری شرکتهای تعاونی فرش دستباف ایران

حال فرش دستباف ایران با تحریم‌های داخلی خوب نیست

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های فرش دستباف کشور گفت: حال هنر صنعت فرش دستباف ایران با تحریم‌های داخلی به هیچ وجه خوب نیست.

عبداله بهرامی مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های  فرش دستباف کشور و رئیس کمیسیون فرش، صنایع دستی و گردشگری اتاق تعاون ایران یادداشتی نوشت و در اختیار خبرگزاری فارس قرار داد.

با تحریم‌های داخلی، حال هنر صنعت فرش دستباف ایران خوب نیست

تولید فرش دستباف در یکی دو دهه اخیر حدود 6 میلیون متر مربع و صادرات آن بین 500 میلیون تا یک میلیارد دلار بود، حالا که کشور درگیر تحریم‌های ظالمانه دولت آمریکا است و بیشتر از هر زمانی نیاز به اشتغال‌زایی و ارز آوری دارد. متاسفانه به دلیل تحریم‌های داخلی از جمله " تعهد ارزی بانک مرکزی " و عدم حمایت از قالیبافان ، تولیدکنندگان و صادرکنندگان متاسفانه تولید فرش دستباف کشور به یک سوم و صادرات آن به 50 میلیون دلار کاهش پیدا کرده است.

این در حالی است که این روز ها زمزمه حمایت از بورسی‌ها  شنیده می‌شود که دولت می‌خواهد برای زیان دیده‌های بورسی خدمات و حمایت‌های جبرانی را مصوب کند و همه می‌دانند که فرش دستباف کشور در حال احتضار است و هیچ کس به فکر جبران این همه خسارت که به بدنه تولید و صادرات فرش دستباف در این چند ساله رسیده است نیست، آیا واقعاً این اجحاف نیست که برای تنها صنعت بومی سازی کشور ( فرش دستباف ) هیچ حمایت و اقدامی انجام نگیرد و برای بورسی‌ها و خودرو سازها آستین حمایت را بالا زده‌اند ، دولت انقلابی و مردمی باید  بداند که هنر صنعت فرش دستباف تنها صنعت بومی سازی کشور است که همه مولفه‌های اقتصاد مقاومتی را داشته و همواره باعث افتخار و اعتلای پرچم هنری ، فرهنگی ایران اسلامی بوده و خواهد بود، دولت قبل تمام اهتمام خود را  با اختصاص هزاران میلیارد تومان برای حمایت از صنعت خودرو سازی گذاشت و گویا این دولت هم می‌خواهد صنعت خودرو و بورس را نورچشمی کند و به بزرگترین و فاخرترین کالای ایرانی " فرش دستباف " بی توجهی نماید .

اشتغال ، ارز آوری ، امنیت اجتماعی و افتخار ایرانی بودن با فرش دستباف است و لاغیر پس تا رمقی هست، عزمتان را برای حفاظت از این هنر مردمی به کار گیرید.

اگر این مطلب را می‌پسندید از طریق لینک‌های زیر در شبکه‌های اجتماعی به سایر علاقه مندان همرسانی کنید!

دیدگاه ها

  • هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

نظرات شما:

  • نظرات حاوی هرگونه توهین و یا نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات به غیر از زبان فارسی و یا غیر‌مرتبط با مطلب، منتشر نمی‌شود.